2012-12-06

Björnide....

Not vetenskteraplig just me rämnade under bloggansvar, gick i ide och grunnade, bestämde sig för att bli Kriminolog, gjorde sen ansökan, halkade in på bananskal och utnämnde sig själv till halvGW en vecka in på utbildningen.
För jodå....kriminolog är hon absolut redan på direkten, långt innan första terminen (av måååånga) är avklarad. Sitter ibland om kvällarna och funderar (över ett glas rött....föredragsvis Amarone) på varför ingen viktighet ännu kontaktat mig, som yttersta rådgivare i något knivigt fall.... jag som ju ändå redan har koll på det mesta och svänger mig med namn som PO Wikström, Svensson och Rying... jag har liksom placerat mig i gänget (även om de just inte märkt något än i alla sin kriminologiska upptagenhet).

Så, varför inte dela med mig till er... allmänheten, ni som sitter där i hemmets trygga (trodde ni) vrå, och gottar er....här kommer lite snabbsammanställd statistisk fakta a la Aprilla, kriminolog alr ("avlägstarang"):

Att leva efter kriminologisk sannolikhet: 

Ska omedelbart flytta från Skåne till Gävleborgslän
för att minimera stöld och personangrepp med 50%.

Skall föredragsvis vara sammanboende i villa, utan barn.

Om jag trots detta blir mördad kommer det troligtvis att ske med kniv.
Om jag blir mördad med slagvapen som planka eller yxa är det definitivt någon i min närhet, tex mina barn, som då troligtvis även har missbruksproblem.

Kvinnor mördas oftast när de är mellan 20-49 år, högrisken peakar mellan 40-49 (hjälp!!).
Mannnen (som troligen hugger ihjäl mig med kniv, eller slår med planka) är med störst sannolikhet mellan 20 och 49 år, allra allra troligast är han runt 25 år - så pojkvän över 50 år är att föredra om man vill öka överlevnadschanserna.

Man skall därutöver enbart umgås med människor som är under 14 år eller över 50,
för att vara så säker som möjligt.

Blir man någongång utsatt för våldtäktsförsök, trots dessa försiktighetsåtgärder, kommer försöket troligtvis att lyckas, till tröst kommer det nog att ske inomhus så man slipper ligga ute i regnet.

Stanna utomhus för din egen säkerhet. Störst risk att något våldsamt händer är inomhus tillsammans med någon du känner. Ute med okända över 50 år torde vara säkrast.

Är du man får jag beklaga. Hade vi utvisat alla er hade landet blivit hyggligt hederligt. 
Köp inte en Mazda, Saab eller Ford!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar